21 Haziran 2015 Pazar

YAZ 2015 KITAP OKUMA SENLIGI LISTEM




Yaz geldi! Yaz okuma şenliğinin başlatma zamanı. :) Pınar yine karsı koyamayacagım kategorilerle cıktı karsıma. Baharda kendimi dinlenmeye cekmistim zaten, yeni bir senlige hazır ve nazırım :)


Bu senlikte en zevkli is kitaplıgımdan kitap secmek :) Ben de büyük cogunlugu okunmayı bekleyen kitaplarımdan sectim, bazılarını kütüphaneden temin edecegim, bazılarını da Kitap Agacı Almanya´nın sevimli mi sevimli, paylasımcı güzel dostlarımdan emanet alacagım. (Hayır, kesinlikle ödünc alabilmek icin yag cekmiyorum) :)


Etkinlik bugün başladı ve 22 Eylül 2015’te sona erecek.
(Katılmak isteyenler icin link http://pinucciasbooks.blogspot.de/2015/06/yaz-okuma-senligi-2015.html )


Iste kategoriler ve benim hazırladıgım listem:



Kategoriler :


1. Kategori (10 puan): Kısaltılmış hali (versiyonu) çocuk kitabı olarak da yayınlanmış bir kitap (Çocuk versiyonu değil tabii okuyacağınız).

CHARLES DICKENS - OLIVER TWIST


 2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.

ZÜLFÜ LIVANELI- HAREM


 3. Kategori (10 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap.

TURGUT ÖZAKMAN - SU CILGIN TÜRKLER


 4. Kategori (10 puan): Müzik temalı bir kitap ((Bir müzisyenin hayatı veya ana karakterlerden birinin müzisyen olduğu veya konusunun özünde müzik olan veya isminde müziği çağrıştıran bir kelime geçen bir kitap).

ZÜLFÜ LIVANELI - SERENAD


 5. Kategori (10 puan): 1001 kitap listesinden bir kitap.

HARPER LEE - BÜLBÜLÜ ÖLDÜRMEK


 6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.

GUSTAV FLAUBERT - MADAM BOVARY


 7. Kategori (10 puan): 1940'tan önce yazılmış, Türk edebiyatından bir kitap.

RESAT NURI GÜNTEKIN - CALIKUSU


 8. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yaz mevsiminde geçtiği bir kitap.

ICLAL AYDIN - YAZ BITMESIN


 9. Kategori (10 puan): Herkesin tüm kitaplarını okumasını gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan/şairden bir kitap. (Bu vesileyle kitabı ikinci kez okusanız da olur).

SABAHATTIN ALI - KÜRK MANTOLU MADONNA


 10. Kategori (10 puan): Bir iki kitabını okuyup külliyatını okumayı gönlünüzden geçirdiğiniz bir yazardan bir kitap.

AYSE KULIN - HÜZÜN


 11. Kategori (10 puan): Bir öykü kitabı.

AZIZ NESIN - KAZAN TÖRENI


 12. Kategori (10 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ödül almış bir kitap (Eğer çok zorlanıyorsanız kitap bulmada, o yıl ödül almış bir yazardan bir kitap. O yıl Nobel Edebiyat Ödülü almış yazarlara bakabilirsiniz mesela).

 AMIN MAALOUF - TANIOS KAYASI 1993


 13. Kategori (10 puan): Tiyatroya uyarlanmış bir roman veya öykü

DOSTOYEVSKI - YER ALTINDAN NOTLAR


14. Kategori (10 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış kadın bir yazardan bir kitap.

Selma Ottilia Lovisa Lagerlöf (1909), Grazia Deledda (1926), Sigrid Undset (1928), Pearl Buck (1938), Gabriela Mistral (1945), Nelly Sachs (1966), Nadine Gordimer (1991), Toni Morrison (1993), Wislawa Szymborska (1996), Elfriede Jelinek (2004), Doris Lessing (2007), Herta Müller (2009), Alice Munro (2013).


 15. Kategori (10 puan): Adı sıfat tamlaması bir kitap.

CHRISTY BROWN - SOL AYAGIM


16. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku türünde bir kitap.

AGATHA CHRISTIE - ON KÜCÜK ZENCI


 17. Kategori (10 puan): İlk baskısını 2013'te veya daha sonra yapmış bir kitap (Yabancı kitaplarda Türkçe baskısının çıktığı tarih olur).

CANAN TAN - PEMBE VE YUSUF


 18. Kategori (Her kitap 10 puan, 3 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 50 puan): Avrupa edebiyatından üç kitap. Kitapların biri İngiliz, biri Fransız, biri Alman edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.


FRANSIZ: BALZAC - VADIDEKI ZAMBAK 
ALMAN: GOETHE - FAUST 
INGILIZ: VIRGINIA WOOLF - DENIZ FENERI



 19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplam 60 puan): Aynı yazardan üç kitap. (Kitaplar aynı seriye ait olabilir).


AMIN MAALOUF´TAN - ya da AGATHA CHRISTIE ´DEN 3 KITAP


 20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 20 puan, toplamda 60 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.


TÜRK KADIN: BUKET UZUNER - UZUN BEYAZ BULUT GELIBOLU
TÜRK ERKEK: MURATHAN MUNGAN - ASKIN CEP DEFTERI
YABANCI KADIN: ELiZABETH GİLBERT - YE,DUA ET, SEV
YABANCI ERKEK: FRANK MCCOURT ANGELANIN KÜLLERi  



21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): İsminde aynı kelimenin geçtiği üç kitap. ("Bir" sözcüğü kapsam dışı).

SECTIGIM KELIME "KEDI" :)

OYA BAYDAR - KEDI MEKTUPLARI
GÜNDÜZ VASSAF - ISTANBULDA KEDI
JAMES BOWEN - SOKAK KEDISI BOB



22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 80 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uyan dört kitap.


4 tane siir kitabi sectim:


EMRULLAH ALP - ICIMDEN HICIME
ÖZDEMIR ASAF - DOKUZA KADAR ON
SABAHATTIN ALI - TÜM SIIRLERI
CEMAL SÜREYA - SEVDA SÖZLERI





KATILAN HERKESE KEYIFLI OKUMALAR! 





3 yorum:

  1. Kategoriler yine harika. Senin seçtiklerin de çok güzel :) ben de bir kaç kez katıldım ama yazın fazla kitap okuyamıyorum nedense, okuyamayınca da strese giriyorum şenlikteyken :) güz ya da kış şenliğine katılırım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkürler! Stres bende de oluyor ama kategorileri görünce, elimdeki kitaplari uyarlayabildigim icin katildim. Ben de bahar mahmurluguyla okuyamiyorum, yazin daha iyi okuyorum :)

      Sil
  2. 12. kategori için ben de 1993 yılında ödül kazanmış bir kitap arıyordum, AMIN MAALOUF'u görünce sevindim. Yazarın bende bütün kitapları var zaten. Böylece bu kategori için de kitap bulmuş oldum. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil